Steppery

Nebyly nalezeny žádné položky.
Změňte filtrovací podmínky.

Stepper

stepper

Stepper patří mezi základní domácí cvičební pomůcky. Cvičení na něm můžeme přirovnat k chůzi po schodech, avšak šetrnější ke kloubům díky absenci nebezpečných nárazů. Při cvičení dochází k rovnoměrnému přenášení váhy z jedné nohy na druhou, přičemž se nepřetěžuje jedna polovina těla. Pokud hledáte kvalitu, stepper inSPORTline je ta správná volba!

Steppery rozlišujeme podle typu konstrukce. První skupinou jsou mini steppery (někdy také twist steppery), které jsou ovšem omezené výškou kroku (do 20 cm), což nedovoluje dostatečnou intenzitu cvičení a tím snižuje účinnost cvičení. Druhou skupinou jsou stojanové steppery, které umožňují pohyb nohou v plném rozsahu. Tyto steppery simulují dokonalou chůzi po schodech, která se označuje jako jedna z nejúčinnějších vzhledem ke zpevňování svalstva nohou a získání fyzické kondice. Stojanové steppery jsou vybaveny navíc madly, které lze využít při špatné stabilitě při cvičení. Se zlepšující se stabilitou nemusíte řidítka vůbec využívat.

Nejdůležitější částí stepperu je buď magnetická brzda, nebo hydraulické tlumiče. To jsou právě ty části, které tvoří odpor při cvičení na stepperu. U stepperů je možnost regulace zátěže třemi způsoby:  Regulace posuvem tlumičů: Nastavuje se posuvem pevného tlumiče po páce šlapky. Tento způsob regulace zátěže je zdlouhavý. Druhým způsobem je změna zátěže otočením tlumiče, což znamená, že tlumiče mají otočnou koncovku se stupnicí, díky které zátěž zvýšíte. Životnost tlumičů záleží na jejich kvalitě, proto si pořiďte raději značkový model. Třetí způsob regulace, za pomoci, magnetické brzdy, spočívá ve vytváření odporu permanentním magnetem. Takto regulovatelná zátěž stepperu má velmi dlouhou životnost.

Na co je stepper dobrý?

Šlapání na stepperu zlepšuje srdeční a oběhový systém a fyzickou kondici a zvyšuje vitální kapacitu plic. Toto cvičení také posiluje a zpevňuje svalstvo nohou, především hýžďové a stehenní svaly.

Jak cvičit na stepperu?

Před cvičením se nezapomeňte lehce rozcvičit a protáhnout. Na stepperu byste měli stát zpříma a nijak se nenaklánět či hrbit. Vždy přenášíte váhu na tu nohu, která jde dolů. Používáte stepper a hubnutí se nedaří? Cvičte na stepperu s co nejnižším odporem šlapání a vyšší frekvencí kroků nejlépe ráno na lačno a dostatečně dlouho, aby tělo stihlo sáhnout pro energii do tukových zásob. Pokud si přejete zpevňovat postavu, zvolte vyšší odpor šlapání (silové šlapání) a menší frekvenci kroků. Takto můžete posilovat i během dne. Začátečníci by měli cvičit kratší dobu a postupně zvyšovat intenzitu tréninku (nepoužívat hned největší zátěž). Při redukci váhy cvičte minimálně 30 minut 3x týdně. Po cvičení nevynechejte strečink a protahovací cviky.